Onderneem247

Een echte ondernemer is 24 uur per dag en 7 dagen per week aan het ondernemen.

  • Marketing & Strategie
  • Financieel
  • Kantoor
  • Spotlight
  • Vrije tijd
  • Contact

Onboarding nieuwe werknemers met feedback tools

1 december 2021 door dave

Een onboarding programma is een manier om nieuwe werknemers te helpen zich snel te helpen met de juiste inwerkprocedure in hun nieuwe baan. Het doel van een onboarding programma is om nieuwe werknemers bekend te maken met de cultuur van de organisatie, het bedrijf en de verwachtingen. Een goed onboardingsprogramma zal ook helpen om nieuwe werknemers gemotiveerd te houden en hen te helpen slagen in hun nieuwe functie.

Onboarding programma voorbeeld vanuit de praktijk

Onboarding programma voorbeeld kan bestaan uit verschillende onderdelen, maar een aantal belangrijke elementen zijn:

Welkomstpakket:

Een welkomstpakket is een geweldige manier om nieuwe werknemers te laten weten dat ze welkom zijn. In het pakket kunnen items worden opgenomen zoals een bedrijfskleding, een bedrijfsgids, een kaart van het bedrijf en een welkomstbrief.

Orientatie:

Een orientatie is een korte introductie in het bedrijf, de cultuur en de verwachtingen. Het is belangrijk om nieuwe werknemers te laten zien hoe het bedrijf werkt en wat er van hen wordt verwacht. Een orientatie kan ook helpen nieuwe werknemers bekend te maken met de bedrijfsvoering, het bedrijfsleven en de collega’s.

Training:

Training is een belangrijk onderdeel van een onboarding programma. Het is belangrijk om nieuwe werknemers de tijd te geven om te wennen aan hun nieuwe functie en verantwoordelijkheden. Een goede training zal de nieuwe werknemer helpen om zich voor te bereiden op het werk en hen de kennis en vaardigheden geven die ze nodig hebben om te slagen.

Feedback:

Feedback is een belangrijk onderdeel van een onboarding programma. Het is belangrijk om nieuwe werknemers te laten weten hoe ze het doen en hen te helpen om zich te verbeteren. Feedback kan worden gegeven door middel van een gesprek, een e-mail of een online feedbackformulier.

Volg-up:

Een follow-up is een belangrijk onderdeel van een onboarding programma. Het is belangrijk om te controleren of nieuwe werknemers nog steeds gemotiveerd zijn en of ze nog steeds de kennis en vaardigheden hebben die ze nodig hebben om te slagen.

Bron: IKSO Nederland

Categorie: Processen

LAATSTE ARTIKELEN

  • Waarom een website niet alleen mooi moet zijn: de vergeten factoren die bepalen of je ooit klanten krijgt
  • Hoe je als secretaresse snel feedback verzamelt met Microsoft Forms
  • Hoe een boekhouder kan helpen met beleggen
  • Emmer bedrukken: een slimme zet voor je marketingstrategie

PARTNERS

Over

Onderneem247.nl is een initiatief met als doel zoveel mogelijk nuttige informatie voor ondernemers te verzamelen en deze kennis te delen.

POPULAIRE TAGS

allergenen informatie allergenen menukaart auto beamer beveiliging drone fysieke belasting haccp horeca kantoorinrichting leerlingenvervoer makelaar mok bedrukken motor woon-werk verkeer motor woon-werkverkeer online marketing personeel relatiegeschenk SEO sport telefonie uitzendbureau starten veegmachine zoekmachineoptimalisatie

ZOEKEN

Linkpartners

Copyright © 2025 · Onderneem247