Onderneem247

Een echte ondernemer is 24 uur per dag en 7 dagen per week aan het ondernemen.

  • Marketing & Strategie
  • Financieel
  • Kantoor
  • Spotlight
  • Vrije tijd
  • Contact

Een nieuw product voor een laboratorium op de markt brengen.

25 november 2019 door Daley

Je hebt na jarenlang onderzoek een een nieuw product gevonden dat de wereld van de laboratoriums op z’n kop gaat zetten. Maar, hoe breng je een nieuw product op de markt? In dit artikel doorlopen we de stappen die je moet zetten om het allemaal mogelijk te maken.

Ga op onderzoek uit.

Er zijn helaas meer mensen die tegelijkertijd op onderzoek uit zijn gegaan als jij. Iedereen kent het voorbeeld van Alexander Graham Bell en Antonio Meucci die praktisch op hetzelfde moment hun patent voor de uitvinding van de telefoon indienden. In een wereld die zichzelf steeds sneller ontwikkelt is het belangrijk op de hoogte te blijven van nieuwe uitvindingen. Zo was de multichannel potentiostat een aantal jaar geleden nog revolutionair, tegenwoordig is het gemeengoed in veel laboratoria.

De ontwerpfase

Als je je onderzoek hebt afgerond kan je beginnen aan de ontwerpfase. Hoe gaat het er precies uitzien? Zijn er nog bijzonderheden? En nog veel belangrijker, hoe gaat de engineering van het product eruit komen te zien? Over elk minuscuul klein onderdeeltje moet je goed nadenken!

De productie

Nadat je alles goed hebt overdacht en je uiteindelijk een duidelijk ontwerp hebt voor je baanbrekende product, moet het ook nog geproduceerd kunnen worden. En het moet op zo’n manier geproduceerd kunnen worden dat de assemblage van het product op een logische en efficiënte manier gebeurd. Deze fase is vaak het moeilijkste, omdat je misschien omwille van de efficiëntie aanpassingen aan je product zal moeten maken.

De verkoop

Dit is misschien wel de spannendste fase van het hele proces. Je bent er natuurlijk zelf van overtuigd dat jouw uitvinding een nuttige toevoeging is voor de wereld. Maar zien potentiële kopers dat ook zo? Belangrijk is om van te voren goed in kaart te brengen wie jouw mogelijke kopers zijn. Nog veel belangrijker is om na de verkoop feedback in te winnen. Hoe ervaren de gebruikers het product en zijn er misschien verbeteringen mogelijk om het product nog beter maken! Onthou dat er niet zoiets bestaat als negatieve feedback!

Het is helaas nooit af.

Jouw product is nooit af. Nu je alle stappen hebt doorlopen en een succesvol product op de markt hebt gebracht is het tijd voor finetuning van alle processen. Waar kan het nog beter, sneller, goedkoper? Blijf continu de ontwikkeling van de markt in de gaten houden om koploper te blijven in jouw vakgebied!

Categorie: Processen

LAATSTE ARTIKELEN

  • Waarom een website niet alleen mooi moet zijn: de vergeten factoren die bepalen of je ooit klanten krijgt
  • Hoe je als secretaresse snel feedback verzamelt met Microsoft Forms
  • Hoe een boekhouder kan helpen met beleggen
  • Emmer bedrukken: een slimme zet voor je marketingstrategie

PARTNERS

Over

Onderneem247.nl is een initiatief met als doel zoveel mogelijk nuttige informatie voor ondernemers te verzamelen en deze kennis te delen.

POPULAIRE TAGS

allergenen informatie allergenen menukaart auto beamer beveiliging drone fysieke belasting haccp horeca kantoorinrichting leerlingenvervoer makelaar mok bedrukken motor woon-werk verkeer motor woon-werkverkeer online marketing personeel relatiegeschenk SEO sport telefonie uitzendbureau starten veegmachine zoekmachineoptimalisatie

ZOEKEN

Linkpartners

Copyright © 2025 · Onderneem247