Onderneem247

Een echte ondernemer is 24 uur per dag en 7 dagen per week aan het ondernemen.

  • Marketing & Strategie
  • Financieel
  • Kantoor
  • Spotlight
  • Vrije tijd
  • Contact

Zo krijg je een opgeruimd kantoor

27 oktober 2022 door Lisa

Je kantoor is een plek waar je gemiddeld zo’n 40 uur per week doorbrengt en waar je dus vele uurtjes aan het werk bent. Het is dus belangrijk om deze schoon en opgeruimd te houden want zeg nou eerlijk, wie werkt er nou niet prettiger in een opgeruimde omgeving.

Corveelijst

Maak samen met jouw collega’s een goede corveelijst met een aantal belangrijke taken zoals stofzuigen, de vaatwasser in en uit ruimen en het afnemen van de bureaus. Wanneer je dit via een goed schema doet weet je dat er consistent wordt gewerkt aan de hygiëne van het kantoor en is er voor iedereen duidelijkheid wat en wanneer er iets moet gebeuren en wie zijn verantwoordelijkheid dat op dat moment is.

Werk de kabels weg

Wat pas echt kan storen zijn alle kabels die overal en nergens over het bureau of over de vloer lopen. Deze zorgen voor een ongelofelijk onrustig aanzicht en werken daarmee niet mee aan een opgeruimd kantoor. Het is dus een erg goed idee om deze weg te werken met bijvoorbeeld kabelbinder, zie hier alle kabelbinders die Kortpack in het assortiment heeft zitten.

Maak een duidelijke indeling

Op een kantoor kan het er soms nogal onrustig aan toe gaan, overal worden spullen neergezet en de dozen en multomappen slingeren in het rond. Voor een opgeruimd kantoor moet dus een goede duidelijke indeling worden gemaakt die aangeeft waar wat moet staan. Dus kan worden gedaan met kleine zones te maken met Kortpack ducttape of door een mooie plattegrond te maken die inzicht geeft in het kantoorpand.

Ruim op als je dag voorbij is

Alle deze tips kunnen helpen bij het opruimen van jouw werkplek maar wat pas echt help is door het dagelijks schoon te houden. Wanneer jouw lange werkdag er opzit is het een kleine moeite om even een doekje over het bureau heen te halen en de troep in de prullenbak te gooien. Door dit ieder werkdag even te doen zal je de gehele week een super fris kantoor hebben.

Zorg ook dat je handige bakjes hebt waar je al jouw aantekeningen en pennen in kwijt kan, wanneer je deze hebt kan je deze met stickers indelen dat je exact weet wat er in welk bakje ligt. Hierdoor is jouw werkplek netjes en raak je nooit meer zomaar dat ene belangrijke papiertje kwijt.

Categorie: Kantoor

LAATSTE ARTIKELEN

  • Wat bedrijven kunnen leren van de opkomst van digitale valuta
  • Waarom een website niet alleen mooi moet zijn: de vergeten factoren die bepalen of je ooit klanten krijgt
  • Hoe je als secretaresse snel feedback verzamelt met Microsoft Forms
  • Hoe een boekhouder kan helpen met beleggen

PARTNERS

Over

Onderneem247.nl is een initiatief met als doel zoveel mogelijk nuttige informatie voor ondernemers te verzamelen en deze kennis te delen.

POPULAIRE TAGS

allergenen informatie allergenen menukaart auto beamer beveiliging drone fysieke belasting haccp horeca kantoorinrichting leerlingenvervoer makelaar mok bedrukken motor woon-werk verkeer motor woon-werkverkeer online marketing personeel relatiegeschenk SEO sport telefonie uitzendbureau starten veegmachine zoekmachineoptimalisatie

ZOEKEN

Linkpartners

Copyright © 2025 · Onderneem247