Onderneem247

Een echte ondernemer is 24 uur per dag en 7 dagen per week aan het ondernemen.

  • Marketing & Strategie
  • Financieel
  • Kantoor
  • Spotlight
  • Vrije tijd
  • Contact

Heeft jouw bedrijf al een SEO specialist?

27 februari 2016 door de redactie

Vandaag de dag leven we in een digitaal tijdperk waarin het voor bedrijven ontzettend belangrijk is om een goede website te hebben. Door online een goede indruk te maken bereik je namelijk meer potentiële klanten. Een manier om dit te bereiken is het inschakelen van een SEO expert. Wat doet deze online marketing expert precies?

Wat is SEO?

De term SEO betekent ‘search engine optimization’. In het Nederlands vertalen wij deze term als zoekmachine-optimalisatie. Daarbij is het de kunst om een website zo zichtbaar mogelijk te maken op zoekmachines als Google. SEO is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie van een bedrijf. Hoe beter de zoekmachine optimalisatie, hoe hoger een bedrijfswebsite komt te staan in de zoekresultaten van Google.

Wat doet een SEO expert?

Sinds de wereldwijde opmars van het internet en social media zijn SEO specialisten onmisbaar voor elk bedrijf. Een SEO specialist heeft een uitgebreid takenpakket wat betreft het vindbaar maken van een site op zoekmachines. Een specialist gaat zowel aan de slag met de binnenkant- als buitenkant van de site. De Engelse termen hiervoor zijn ‘on-page SEO’ en ‘off-page SEO’.

On-page SEO

Ten eerste is het belangrijk dat een site beschikt over goede en leesbare content. Een SEO specialist zorgt er onder andere voor dat elk artikel tussenkopjes en de juiste zoekwoorden bevat. Naast het aanpassen van de content analyseert een SEO specialist het gedrag van bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan de zoektermen waarmee mensen op je website terecht komen. Een programma waarmee bezoekersstatistieken bekeken kunnen worden is Google Analytics. Lees ook meer over de juiste audits en analyse voor jouw website hier.

Off-page SEO

Een andere taak van de SEO specialist is het verbeteren van de naamsbekendheid van een site. Een onderdeel van ‘off-page SEO’ is bijvoorbeeld het opzetten van een Google AdWords campagne. Daarmee betaald een bedrijf een bepaald bedrag voor een advertentie die in de zoekmachine Google te zien is. Deze wordt bijvoorbeeld vertoond wanneer iemand op bepaalde termen zoekt die aansluiten bij een website.

Ontwikkelingen in de online marketing

Tevens kijkt een SEO-expert naar de gebruiksvriendelijkheid van een site. Zo is het erg belangrijk dat de site goed te lezen is op een mobiel. Een andere naam voor het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de mobiel is ‘responsive web design’. Tenslotte houdt een echte SEO specialist de vele ontwikkelingen in de online marketingwereld goed in de gaten.

Categorie: Marketing & Strategie Tags: online marketing

LAATSTE ARTIKELEN

  • Wat bedrijven kunnen leren van de opkomst van digitale valuta
  • Waarom een website niet alleen mooi moet zijn: de vergeten factoren die bepalen of je ooit klanten krijgt
  • Hoe je als secretaresse snel feedback verzamelt met Microsoft Forms
  • Hoe een boekhouder kan helpen met beleggen

PARTNERS

Over

Onderneem247.nl is een initiatief met als doel zoveel mogelijk nuttige informatie voor ondernemers te verzamelen en deze kennis te delen.

POPULAIRE TAGS

allergenen informatie allergenen menukaart auto beamer beveiliging drone fysieke belasting haccp horeca kantoorinrichting leerlingenvervoer makelaar mok bedrukken motor woon-werk verkeer motor woon-werkverkeer online marketing personeel relatiegeschenk SEO sport telefonie uitzendbureau starten veegmachine zoekmachineoptimalisatie

ZOEKEN

Linkpartners

Copyright © 2025 · Onderneem247