Onderneem247

Een echte ondernemer is 24 uur per dag en 7 dagen per week aan het ondernemen.

  • Marketing & Strategie
  • Financieel
  • Kantoor
  • Spotlight
  • Vrije tijd
  • Contact

Content marketing: investeren in een relatie met de doelgroep

12 juli 2016 door de redactie

Een belangrijke trend van de laatste jaren op het gebied van online marketing is de focus op content marketing. Content marketing betekent feitelijk niets anders dan inhoudelijke, hoogwaardige marketing. In plaats van alleen promotieboodschappen te zenden naar potentiële klanten, bied je juist informatie aan die daadwerkelijk meerwaarde heeft voor de doelgroep. Het aanbieden van waardevolle informatie zorgt ervoor dat klanten zelf in contact treden via diverse media. Informatie die door de doelgroep als waardevol wordt gezien, kan gedeeld worden via hun eigen netwerk. Geïnteresseerden vervullen zo de rol van ambassadeur ten opzichte van de organisatie en de boodschap. Dit leidt er ook toe dat de organisatie zich steeds verder profileert als een autoriteit op een bepaald vakgebied.

De focus ligt dan ook niet direct op conversie, maar juist op het bouwen van een relatie met de doelgroep. Interactiviteit is een voorwaarde voor een goede content marketing strategie. Juist door contact met de klant krijg je als organisatie goed zicht op de de vragen en behoeften van deze geïnteresseerden. Op de behoeften die bij de doelgroep leven, kan vervolgens steeds verder worden ingespeeld.

Een doordachte social media strategie en aandacht voor zoekmachine optimalisatie zijn belangrijke onderdelen van een goede content marketing strategie. Interessante content moet namelijk ook eenvoudig te vinden voor de doelgroep. Dit bereik je door artikelen en bijvoorbeeld infographics met zoekwoorden optimaal vindbaar te maken en via diverse kanalen onder de aandacht te brengen.

Content marketing is dus een uiterst waardevolle strategie voor het bevorderen van klantcontact en naamsbekendheid. Toch wordt er in veel organisaties maar mondjesmaat gebruik van gemaakt. Waarschijnlijk komt dit doordat een goede content marketing strategie opzetten en uitbouwen behoorlijk arbeidsintensief kan zijn. De betrokkenen moeten inhoudelijke kennis hebben over het product of de dienst, en moeten daarnaast ook in staat zijn het onderwerp visueel en tekstueel aantrekkelijk over het voetlicht te brengen.

Een content marketing bureau kan helpen bij het implementeren van een routine in het creëren van content marketing. Vaak is er intern veel kennis aanwezig die interessant is voor potentiële klanten. Een content marketing bureau faciliteert het ontsluiten van deze interne kennis en adviseert bij een aantrekkelijke presentatie van de boodschap. Zo wordt het mogelijk om de expertise die in de organisatie aanwezig is, te vertalen naar effectieve content.

Categorie: Marketing & Strategie

LAATSTE ARTIKELEN

  • Wat bedrijven kunnen leren van de opkomst van digitale valuta
  • Waarom een website niet alleen mooi moet zijn: de vergeten factoren die bepalen of je ooit klanten krijgt
  • Hoe je als secretaresse snel feedback verzamelt met Microsoft Forms
  • Hoe een boekhouder kan helpen met beleggen

PARTNERS

Over

Onderneem247.nl is een initiatief met als doel zoveel mogelijk nuttige informatie voor ondernemers te verzamelen en deze kennis te delen.

POPULAIRE TAGS

allergenen informatie allergenen menukaart auto beamer beveiliging drone fysieke belasting haccp horeca kantoorinrichting leerlingenvervoer makelaar mok bedrukken motor woon-werk verkeer motor woon-werkverkeer online marketing personeel relatiegeschenk SEO sport telefonie uitzendbureau starten veegmachine zoekmachineoptimalisatie

ZOEKEN

Linkpartners

Copyright © 2025 · Onderneem247